نکات مهم هنگام استفاده از مخزن پلی اتیلن

با توجه به این که این روزها از مخازن پلی اتیلن بسیار استفاده می شود و آن هم به دلیل مزیت های بیشماری است که این مخازن دارند که می توان شاخص ترین این مزایا را به شرح زیر عنوان کرد :

مهم ترین خصیصه ایی که مواد تشکیل دهنده ی مخازن پلی اتیلن دارد این است که این مواد شیمیایی که مخازن پلی اتیلن را تشکیل می دهند با مواد دیگر واکنش شیمیایی نشان نمیدهد این یک مزیت برای این مخازن محسوب می شود که به علت این خصلت می توان از آن برای نگهداری آب استفاده کرد چرا که نه طمع آب را عوض می کند بلکه بوی بدی هم به آب نمیدهد .

در مکان هایی که نور به صورت مستقیم و غیر مستقیم به مخزن پلی اتیلن میخورد لازم است که از مخزن سه لایه استفاده کنیم در این صورت موادی که در داخل مخزن از آن نگه داری می شود ماندگاری بهتری خواهد داشت .

لازم است که در انتخاب مخازن ، مخزن ها را با توجه به میزان آبی که قرار است نگهداری و ذخیره شود انتخاب کنیم .

استحکام سازه بسیار مهم است باید مقاومت سازه به گونه ایی باشد که بتواند تحمل وزن مخزن را داشته باشد و نکته ایی است که باید حتما به آن توجه شود زیرا در صورتی که سازه نتواند مقاومت مخزن را تحمل کند ممکن است خسارت هایی را به وجود آورد .

مخازن پلی اتیلن

هم چنین محلی که انتخاب می کنید تا سازه بر روی آن جا قرار داده شود و سپس مخزن پلی اتیلن را روی آن قرار دهید باید کاملا هموار و صاف و یکدست باشد و هیچ گونه پستی و بلندی نداشته باشد .

در انتخاب اتصالات بین مخزن و پمپ هم باید دقت شود و اتصالاتی انتخاب شود که منعطف باشند چرا که در این صورت بر اثر ضربه و تکون خوردن برای مخزن پلی اتیلن مشکلی پیش نخواهد آمد.

رعایت کردن یک سری از نکات هم الزامی است مانند مطلع شدن از اینکه موادی که قرار است داخل مخازن ذخیره شود با اتصالات سازگاری داشته باشد .

موادی که قرار است داخل این مخازن نگهداری شوند نباید دمای آن ها از 55 درجه سانتی گراد بیشتر شود.

بهتر است مخزنی را که از مواد پر است را جا به جا نکنید زیرا ممکن است در این صورت به مخزن آسیب برسد .

ممکن است  بنا به دلایل مختلفی مخزن نشتی پیدا کند بازدید منظم از مخازن می تواند تا حد زیادی از بروز نشتی ها جلوگیری کند .

تنها در مواقع لزوم درب مخزن را باز کنید و تا حد امکان از باز گذاشتن درب مخزن ها جلوگیری کنید .

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

آیا می خواهید به بحث بپیوندید؟
در صورت تمایل از راهنمایی رایگان ما استفاده کنید!!

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *