نصب مخازن پلی اتیلن

استفاده از مخزن پلی اتیلن به دلیل مزیت های زیادی که این مخازن دارد بسیار مورد استقبال قرار گرفته است از جمله مزیت هایی که برای این مخازن می توان به آن اشاره کرد این است که ماندن آب در این مخازن طعم آب را عوض نمی کند همچنین در رنگ آب تغییری ایجاد نمی شود  و در اثر ماندن آب در مخازن پلی اتیلن دچار جلبک همین عاملی شده است برای استفاده از این مخازن جهت نگهداری از آب در مکان های مختلف از جمله کارخانه ها ، فروشگاه ها و حتی خانه ها .

ما در این مقاله سعی داریم برای شما اطلاعاتی در مورد روش های نصب مخزن های پلی اتیلن آورده و توضیحی اجمالی در مورد آن دهیم با ما در ادامه ی این مقاله همراه باشید .

نصب مخزن آب به سه صورت است یا روی زمین ، یا زیر خاک و یا به صورت هوایی .

مخازن پلی اتیلن

چنان چه قرار است که منبع پلی اتیلن در خاک نصب شود لازم است حفاری بر اساس طول و عرض و ارتفاع منبع آب پلی اتیلن انجام گیرد نکته ایی که در مورد نصب منبع زیر خاک وجود دارد این است که باید زیر منبع تراز باشد و هیچ گونه شیبی زیر منبع نباشد هم چنین در صورتی که خاکی که قرار است منبع در آن قرار بگیرد نرم باشد لازم است با بتن و میلگرد آن را بپوشانیم .

زمانی که مخازن پلی اتیلن در مکان خود مستقر شد لازم است لوله های خروجی و ورودی آب را در محل هایی که بر روی منبع مشخص شده است نصب کنیم  و زمانی که تمام مراحل به درستی انجام شد لازم است که روی مخزن را یا خاک های نرم بپوشانیم تا مخزن در محل خود محکم قرار بگیرد .

چنان چه قرار باشد مخزن بر روی سطح زمین نصب شود لازم است مکانی که قرار است مخزن بر روی آن قرار بگیرد محکم باشد همچنین تراز بودن مکان از اهمیت بالایی برخوردار است .نکته ایی که برای نصب مخزن پلی اتیلن لازم است رعایت شود این است که هرگز مخزن بر روی سنگ ریزه و جاهایی که دارای اجسام تیز است نباید نصب کرد چرا که به مخزن آسیب می  رساند .

و لازم است برای نصب کردن شیر به مخزن آب از لوله های انعطاف پذیر استفاده شود.

برای نصب مخزن پلی اتیلن به صورت هوایی در ابتدا لازم است مکان نصب مشخص شود هم چنین سازه ایی که قرار است مخزن برروی آن قرار بگیرد باید بسیار محکم باشد و این سازه با توجه به وزن و ابعاد مخزن ساخته شود .

سر ریز منبع آب پلی اتیلن باید توسط لوله رابط به سر ریز وصل شود و محل سر ریز منبع آب پلی اتیلن در بالای منبع نصب شده است .

مخازن پلی اتیلن به صورت تک لایه ، دو لایه و سه لایه وجود دارد که هر کدام بنا بر استفاده ایی که دارد مورد استفاده قرار می گیرد. برای مثال پیشنهاد ما برای افرادی که در مناطق سردسیری و گرمسیر زندگی می کنند استفاده از مخازن پلی اتیلن به صورت سه لایه و چند لایه است .

 

مخازن پلی اتیلن

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

آیا می خواهید به بحث بپیوندید؟
در صورت تمایل از راهنمایی رایگان ما استفاده کنید!!

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *